Η ξαφνική και απότομη αλλαγή που έφερε μαζί της η πανδημία ήρθε στις ζωές όλων, όμως η καραντίνα δεν έχει τις ίδιες επιπτώσεις σε όλους. Μπορεί να βλέπεις τους συγγενείς και τους γνωστούς σου να προσαρμόζονται λίγο καλύτερα από εσένα κι αυτό από μόνο του ενέχει την επικινδυνότητα να ενοχοποιήσεις τα συναισθήματά σου. Όμως, είναι απόλυτα λογικό να δυσκολεύεσαι περισσότερο εσύ.

Όταν το σώμα και το πνεύμα σου είχε συνηθίσει σε δέκα και παραπάνω ώρες σκληρής προπόνησης την εβδομάδα και από την μία μέρα στην άλλη αυτό παύει εντελώς, οι επιπτώσεις είναι και σωματικές και ψυχολογικές. Τις σωματικές τις βίωσες πρώτες από όλες: μυϊκοί και σκελετικοί πόνοι ξεκίνησαν αμέσως και γρήγορα βρήκαν έδαφος να εμφανιστούν οι τραυματισμοί. Η γυμναστική που προσπαθείς να κάνεις στο σπίτι σου σαφώς και δεν μπορεί να αντικαταστήσει στο ελάχιστο την δραστηριότητα στην οποία είχε συνηθίσει ο οργανισμός σου.

Περισσότερη βαρύτητα, όμως, έχουν οι ψυχολογικές επιπτώσεις. Είναι ήδη μελετημένη η αυξημένη πιθανότητα που έχουν οι αθλητές να βιώσουν κατάθλιψη σε μια τέτοια κατάσταση. Η φυσική δραστηριότητα, όταν είναι σε τέτοιο βαθμό και συχνότητα, ρυθμίζει διαφορετικά τον μεταβολισμό και την ομοιόστασή σου. Η απότομη διακοπή επιβάλλει στον οργανισμό σου μια πλήρη ανακατάταξη, η οποία εντοπίζεται σε μεγάλο βαθμό στην εγκεφαλική βιοχημεία. Το ορμονικό σου σύστημα βρίσκεται σε σοκ και προσπαθεί να αναδιοργανωθεί. Όταν, όμως, μιλάμε για βιοχημεία, μιλάμε για συναίσθημα. Μία απότομη βιοχημική αλλαγή συνεπάγεται αναγκαστικά, μία απότομη συναισθηματική αλλαγή.

Ειδικά για τους χορευτές, τα πράγματα είναι ακόμα πιο περίπλοκα. Η δουλειά σου βασίζεται σε παραστάσεις, αγώνες αθλητικούς χορού και shows. Έτσι, όπως οι υπόλοιποι καλλιτέχνες (π.χ. μουσικοί και ηθοποιοί) δεν μπορείς να λειτουργήσεις κεκλεισμένων των θυρών. Αυτό σημαίνει πως οι ελπίδες σου για επιστροφή στην επαγγελματική σου πραγματικότητα αναβάλλονται ακόμα περισσότερο. Νοσταλγείς ήδη τις μεγάλες αίθουσες χορού, τους μαθητές σου να χορεύουν ελεύθεροι και να αγγίζουν ο ένας τον άλλο χωρίς καμία δεύτερη σκέψη και δεν είσαι σίγουρος πότε θα μπορέσει αυτό να επανέλθει πλήρως.

Σε αυτή την φάση, ο πρώτος τομέας στον οποίο χρειάζεται να δώσεις βαρύτητα είναι η ψυχική σου υγεία. Αποδέξου τα αρνητικά σου συναισθήματα, καθώς είναι απόλυτα υγιή και αναζήτησε την υποστήριξη που σου είναι απαραίτητη. Το σώμα σου, όσο κι αν ταλαιπωρηθεί, ξέρεις πως θα επανέλθει. Το σημαντικό είναι να διατηρήσεις το αθλητικό και καλλιτεχνικό σου πνεύμα, το οποίο σου είναι απαραίτητο για να μπορέσεις να ανταπεξέλθεις σε αυτή την πραγματικότητα. Και να βοηθήσεις συναθλητές, συγχορευτές και μαθητές να ξεπεράσουν φοβίες και κατάλοιπα, ώστε να αθληθούμε και να χορέψουμε μια μέρα ξανά, μαζί.

Scroll to Top